Canberra

Zo dat is veel te lang geleden, maar er was een storing op de website. Ik gebruik nu deze nieuwe blog om de rest van mijn avonturen te schrijven aangezien ik op de andere niet meer kan inloggen :(

Je kunt nog steeds op ellenboersen.reismee.nl kijken voor de verhalen die ik al geschreven heb.

Canberra de hoofdstad van australie en de meest saaie haha. Maar goed ik woon bij een leuke familie. Ik woon niet echt in de stad maar wat meer afgelegen tussen de bergen in erg mooi.

Ik werk 5 dagen in de week maandag dinsdag en vrijdag pas ik op Hamish (2) en Charlie (5 mnd) op de woensdag werk ik in de keuken van het cafe dat ze hier hebben en maak ik vooral toetjes. Tiramisu, chocolat sponge cake, carrotcake, gingerbread, peacan shortbread en macarons. ben inmiddels een keukenprinsesje geworden haha. Op zaterdag pas ik op Albert (4) en Sidney (1) Dit zijn de kinderen van de kok die bij ons in de keuken werkt. En die mij leert om toetjes te maken :)

op de donderdag en zondag ben ik vrij en doe ik vooral zeer weinig :p beetje film kijken en op zondag maak ik meestal een toetje want dan hebben we familiediner. Op donderdag probeer ik een lift te krijgen naar het winkelcentrum zodat ik gratis wifi kan gebruiken en films kan downloaden en updates voor mijn laptop.

Ik ben nu ook in het winkelcentrum om te downloaden en mijn verhaal te schrijven.

Verder doe ik niet zo heel vaak iets want ik ben aan het sparen voor mijn reis in Nieuw Zeeland. Ik ga daar eind nov begin dec heen. Ik wil zoveel mogelijk sparen zodat ik een leuke reis kan maken in nz.

Ik ga af en toe wel uit en ontmoet dan een hoop nieuwe mensen. Ik ga meestal alleen of met een andere au pair die niet zo ver weg woont. Ik blijf dan in de stad in een hostel slapen zodat ik geen zorgen hoef te maken over terugreizen. Want dat kost veel te veel met de taxi en als ik zelf rij kan ik niet gezellig een biertje of wijntje drinken. Heb al wat leuke avonden gehad en vaak nog bijna gratis ook.

Ik ben ook een dag naar de sneeuw geweest. vertrok smorgens vroeg om 5 uur met de bus 4.20 van huis. en was savonds om een uur of 7 weer terug. Super mooi weer had ik. en heel veel sneeuw. Na een dag snowboarden had ik overal spierpijn en was super moe maar het was geweldig.

Verder beleef ik niet echt veel want geld sparen is op dit moment belangrijker.

Half nov. stop ik hier met werken, maar mag ik nog wel blijven. Ik ga dan nog een tijdje naar Melbourne en ik wil voordat ik naar nz ga nog even naar Sydney. Ik kan waarschijnlijk in beide plaatsen gratis verblijven. In sydney zeker want ze hebben daar een kamer. En in melbourne kan ik misschien bij vrienden van hun blijven.

Nou ik weet niet zo heel veel te vertellen.

xx en tot snel

Reacties

Reacties

Pap en mam

Leuk om nu weer wat van je te lezen, ook voor de oma's. Wij gaan het weer printen, dan kunnen ze het ook lezen. We zien en spreken je vaak op Skype en weten dat het goed met je gaat. Je bent nu al een jaar en 8 maanden weg en je zou eind december weer terugkomen. We missen je, maar we geven je groot gelijk dat je er nog een reis naar Nieuw Zeeland aan vast plakt. Je bent er nu toch.... Knap hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. We weten dat je Nederland wel mist en vooral je neefje Ties, maar die zie je regelmatig via Skype als hij bij oma is. Ties vindt skypen ook leuk, hij heeft dan veel plezier. Nou, succes met de planning voor de volgende reis.
Liefs xxx

Henny

Ha Ellen,

Voor die toetjes hou ik me aanbevolen! We zien wel wanneer. Super dat je het allemaal voor elkaar krijgt om ook nog in Nieuw Zeeland te gaan reizen. Wat ik van Koen heb gehoord dan is dit echt een heel mooi land maar die verhalen ken je natuurlijk al lang. Wat je schrijft over de familie waar je verblijft klinkt goed. Jaap heeft 4 kleinkinderen in die leeftijd is erg leuk! Ik wens je nog een paar mooie maanden daar en een super tijd in Nieuw Zeeland. Tot horens , liefs Henny.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!