Melbourne, great ocean road, canberra, sydney, New Zealand

het is weer tijd voor een update.

16 nov vertrokken naar Melbourne, Ik mocht bij vrienden van de hostfamily blijven dus dat was super. Zij waren super aardig en hebben me vertelt wat er in melbourne te zien is. De dag nadat ik aankwam ben ik in een city tourbus gegaan, voor 5 dollar de hele stad door en ze vertelden vanalles over alles wat er te zien was. ook kon je op elke stop uitstappen en rondkijken. Elk half uur ging er een bus. Was erg leuk. Ik ben die dag naar de victoria markets geweest die markt is al heel oud en er is alles te koop. het is allemaal overdekt maar wel buiten. Gewoon een beetje rondgeslenterd en gekeken erg leuk, daarna weer de bus in en verder met de tour. Daarna op federation square uitgestapt. Dit is een leuk plein met vanalles te doen. Maar ja in de hele stad is iets te doen want overal zijn winkels kroegjes cafeetjes en weet ik wat nog meer. Ik ben ook een museum ingeweest, was gratis dus ja dat kan wel. het ging over beeld en geluid, van hoe het begonnen is en het zich heeft ontwikkeld. denk hierbij aan de eerste televisie, computer, spelcomputer en telefoon to aan het nieuwste van het nieuwste. Erg interressant :)

De dag erna een beetje rondgekeken op de plekjes die ik leuk vond van de tour en beetje van de zon genieten met af en toe een drankje en wat eten.

Op donderdag ging ik naar de great ocean road. Vertrek om 7.15 am vanaf federation square. dus dat was vroeg eruit want moest nog een half uur de tram om daarheen te gaan. De bus was een beetje laat maar goed dat mag de pret niet drukken. Onderweg naar de great ocean rd, maar een beetje slaap ingehaald en een beetje luisteren naar de chaufeur die vanalles vertelde onderweg van weetjes tot grapjes erg leuk. Daarna moest iedereen zich voorstellen. we waren met iets van 15 mensen in zon kleine bus. Na het voorstellen waren we bijna op de eerste stop. even bakkies tijd met een koekje, niet verkeerd met een uitzicht over het strand. Wel een beetje jammer was dat een miljoen vliegjes het strand ook wel leuk vond. Na de stop allemaal weer de bus en naar de volgende stop. Dit was een plek waar veel papegaaien waren en later werd mij vertelt dat er ook koala's waren. die heb ik helaas gemist. Super leuk evengoed want de papegaaien kwamen gewoon even op je arm, hoofd of schouder zitten en als je een beetje voer had dan was het druk hahah. ook zelf toen ik naast iemand mt voer stond kwamen ze op mij zitten haha. Daarna weer de bus in. Later stopten we nog bij een strand en een rainforest. Next stop was aan t strand en er waren wat winkeltjes daar hadden we lunch. Na de lunch op naar de 12 apostles. Daar heb ik een helicopter vlucht gedaan. super mooi, ondanks de regen die ons het meest van de dag kwam vergezellen. Na de apostles weer de bus in en naar de volgende plaats voor avond eten. daar ook maar even een flesje wijn gekocht zodat we in het hostel een drankje konden doen. Dus dat ook gedaan, Ik had inmiddels al wat vrienden gemaakt met een belg een scot een ier en een paar duitsers. Dat waren toevallig allemaal jongens want alle meiden waren te druk met douchen en tutten en weet ik veel wat. Toen om een uur of 12 maar naar bed. De volgende dag om half 8 vertrekken, dit betekent dat alle eiden om 6 uur opstaan en herrie maken en het stapelbed schudden om zich klaar te maken. beetje jammer want mijn wekker ging pas om 7 uur maar goed. Toen gingen we een stukje lopen om kangoeroes te kijken. super grappig om dan mensen te kijken, wat die doen om een foto te maken hahah. Ik hebdie beesten al zo vaak gezien dus ik genoot maar van de zon met uitzicht op grappige mensen en kangoeroes. Nadat we dat gezien hadden de bus weer in. We zijn al in Grampians National park. We gingen naar de mckenzie falls, daar even 2 keer 300 traptreden gelopen eerst naar beneden en toen weer terug. Dat terug viel tegen haha. Na een uurtje daar besteed te hebben naar de volgende plek dit was een lookout over hele mooie bergen. daar wat fotos en groepsfotos. toen weer door naar de volgende plek ook dit was een lookout en hier hadden we een bakkie. Toen weer de bus in en gingen we naar een aboriginal gallery park iets. Dat vind ik niet zo veel aan dus ik had maar even koffie gehaald en al gauw kwamen er een aantal van d groepgezellig bij me zitten. toen naar ons laatste stop daar hadden we luch en gingen we de groep splitsen. De ene bus ging naar adelaide en de ander naar melbourne. helaas afscheid moeten nemen van een aantal maar goed dat hoort erbij. Op de weg terug had ik een andere chaufeur die was een beetje apart maar wel aardig. Hij stopte de bus midden op de weg ( reden geen andere autos) om een hagedis te vangen en te laten zien in de bus. een aziatisch meisje die voor in de bus zat was heel snel achter in de bus over alle tassen heen hahah. Tonen de hagedis weer vrij was stopt ie later weer om een ander te vangen maar die was een beetje eng dus die liet hij maar. toen naar een plek geweest waar een aberiginal tekening op een steen was die daar al heel lang zat. niks bijzonders maar goed.

Toen in de bus op naar melbourne. we hadden nog een stop om wat te drinken of en eten en plaspauze. om een uur of 7 was ik weer terug in melbourne. Ik was in de avond met 2 mensen van de groep uitgeweest. dit stel was uit zwitserland en de jongen sprak weinig engels maar het meisje wel. was leuk.

Zaterdag nog een keer naar de victoria market geweest en daar kreeg ik van iemand een ticket voor de music week. het was niet heel erg mijn soort muziek maar het was een goede dag besteding. savonds ging ik met angela en tony de mensen waar ik bleef, eten bij vrienden van hun. Zij had een super mooi en groot huis en het was leuk en gezellig. om een uur of 1 eindelijk in bed om de volgende dag 6 uurnaar de bus te gaan richting canberra.

Savonds in canberra met zijn alle dinner gedaan. en om een uur of 9 was ik al in bed en ook in slaap. maandag heb ik smorgens niet zo veel gedaan beetje grutten en wassen enz. en om een uur of 3 kwam Katie die in de keuken werkt mij ophalen. We zijn de stad in gegaan en hebben even gewinkeld daarna ergens de kroeg in voor een drankje. Om een uur of 6 gingen we naar Matt's huis die had eten gekookt. Daar gegeten met nog wat andere. Er was ook nog een vriend van Matt. ( matt werkt bij poachers pantry) Nadat we gegeten hadden en Matt en Arnie eindelijk klaar waren zijn we naar ons hotel gegaan zodat wij ons ook klaar konden maken. Gelukkig zijn wij meiden en waren we in 10 min. klaar. Toen naar beneden waar we de kroeg in gingen. Er waren nog een paar anderen die ook bij poachers werken. we hadden namelijk een feestje als afscheid van mij en Matt was ook jarig. Dit was erg leuk. Ze hadden me op een gegeven moment weggestuurd want ik had een glas laten vallen dus ze vonden dat ik dronken was. Dus toen maar naar de hotel kamer. De volgende ochtend om 11 uur check uit. pfff dat was een zware dag hahaha.

Woensdag ben ik vertrokken naar sydney. Daar bleef ik in de unit van de hostfamily. :) Die dag niet veel gedaan. beetje uitrusten en tas opnieuw inpakken want dat had ik niet goed gedaan. De dag erna was het weer niet zo mooi maar ik was naar bondi beach. Daar beetje rondgelopen en nog even wat avontuurlijke dingetjes geboekt voor nz. Om een uur of 1 kwam Nan de Haan naar t strand en zijn we naar een strandtent gegaan en hebben we daar de middag besteed met praten en drinken tot een uur of 6/7. Daarna ging Nan terug naar Erik. Ik ben toen doorgegaan naar de stad want ik had afgesproken om wat te gaan drinken met arnie en wat vrienden van hem. Geslaagde dag al zeg ik t zelf. was ook een latertje. De volgende dag rongehangen op bondi en bondi junction. Daarna een bar in ,daar werkt iemand die ik ken van mijn vorige bezoek aan sydney. Daar aan de bar gehangn en een aantal gratis drankjes genuttigd. Er was namelijk ook een feestje aan de gang en die bestelde aan de zelfde bar. Op een gegeven moment kreeg ikvan hun ook drinken.Ditfeestje was op een rekening die volgens mij niet stoptehet limiet was hoog en iedereen dronk t duurste van t duurste. Zegt genoeg denk ik. Dus ik had gewoon een beetje geluk. Om een uur of 4 was ik thuis.

de volgende dagal mijn spullen gepakt en toen even naar t strand en lunchen. toen weer terug spullen halen en met de taxi naar het vliegveld. Daar inchecken, zegt de meneer achter de balie heb je een terug ticket? ik zeg needie heb ik niet.Toen zei die dan mag ik jehelaas niet aan boordlaten want je moet een terug ticket hebben. Dus ik zeg nou ik heb een visa dusdat hoeft niet. Ow dat veranderd de zaak mag ik je visa zien. Ja natuurlijk meneer. En toenkon ik gewoon door lopen. Volgende stap was dat ik door de gate moest. altijd leuk. Je kent t wel je moet zon papiertje invullen met al je gegevens erop en wat je komt doen enz. en dan mag je al jetroep op zon band leggen om door de scan te gaan. Normaal moetje dan door zon poortje, maar nee hoor ik moest door zon bodyscan ding. Ik was de gelukkige. Nou dat was allemaal primauiteraard. Ga ik vervolgens mijn spullen van de band halen, en zie ik dat mijn tas apart is genomen. Dat heb ik weer hahah. Nou goed maken ze je tas open en zoeken naar dingen en stellen vragen enz. Ze konden niets vinden natuurlijk halvetas leeg en weer door de scan. Allemaal goed natuurlijk.wil ik uiteindelijk weer verder moet ik nog een keer mijn tas opendoen en doen ze nog even een test of ik sporenvan drugsheb.Ook dit was niet t geval. Nou toenmocht ik eindelijk doorlopen naar de gate. pff wat een gedoe. Daar nog even een kofie gehaald en nog even geskyped met thuis en toen maar het vliegtuig in. Na een paar uurtjes geland. In het vliegtuig al zon formulier ingevuldof jedingen heb die je niet mag hebben en hoelang je blijft en waarom enz. Nu word dat gecheckt en omdat ik op een boerderij hebgewoont moest ik door een ander poortje dan de rest en wilde ze even zeker weten dat mijn schoenen schoon genoeg waren. dus op zon mat gestaan en tassen door de scan en jahoor de meneer die mij hielpsprak nederlands. Toen nog even geld pinnen entoen in de bus naar het hostel. en omdat t zaterdag nacht was dat ik aankwam hadden we lekker veel herrie op de kamer want ik denk dat de kroeg erboven zit. Na wat slaapgeregeld dat ik morgen de bus op kan en daar moet ik om 6.55 am al in. toen nog even boodschappen gedaan want ja eten moet ook. vandaag was er ook een christmas parade hele boel afgezet voor het hostel. En heel veel mensen. Ik kon mooi vanuit het hostel er naar kijken was leuk.

Zo dat is het weer voor nu. Heel verhaal haha.

tot de volgende keer

Reacties

Reacties

Annette Tijsen

Mooi verhaal Ellen, kom je ook nog zomaar Nan tegen. wat leuk. Geniet nog maar even van de laatste tijd, en wil je graag weer live eens zien
dikke kus Annette

Henny

Goed beeld gekregen wat je allemaal doet en ziet wat een verhaal. Leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Ook aan gezelschap geen gebrek, wordt denk al makkelijker om je aan te sluiten bij andere reizigers. Nu Nieuw Zeeland, kijk alweer uit naar je volgende verhaal! Liefs Henny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!